وبلاگ

عطر شرکتی یعنی چی؟

عطر شرکتی یعنی چی؟

عطر شرکتی یعنی چی؟

وقتی صحبت از عطر و ادکلن‌ می‌شود، یاد شرکت‌های بزرگ و برند در صنعت عطر می‌افتیم. کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و آمریکا که در این مسئله سرآمد بوده و شرکت‌های بزرگی را برای این منظور دارند.

معروف‌ترین شرکت‌های عطرساز دنیا بیشتر در کشورهای اروپایی و مخصوصا فرانسه هستند. از این رو، فرانسه را به عنوان مهد تولید عطر و ادکلن دانسته و از آن بسیار یاد می‌کنند.

در مقاله چرا عطر فرانسوی بهترین عطر دنیاست، اطلاعات بیشتری را می توانید بیاموزید.

شاید شما جزء آن دسته از افراد هستید که ترجیح می‌دهید، عطرهای اصل استفاده کرده و برای آن‌ها هزینه‌های زیادی پرداخت کنید.

پس مهم اینجاست که واقعا برند اصلی آن‌ها را تهیه کنید تا متوجه محبوبیت آن‌ها شوید.

به نام این برندها عطرهای تقلبی زیادی در بازار موجود است که تفاوت آن‌ها را به سختی می‌توان متوجه شد. ولی برای اینکه راحت‌تر این مسئله را بفهمید حتما مقاله عطر اصل و مقاله بچ نامبر را مطالعه کنید.

نماینده رسمی برند های عطر در ایران

برند های بسیار زیاد و معتبری در دنیا هستند که عطر تولید می کنند. اکثر این کمپانی ها انقدر بزرگ هستند که در اکثر کشور ها محصولاتشان را ارائه می دهند و طبیعتاً برای توزیع و ارائه محصولات خود در هر کشوری نماینده ای دارند.

در کشور عزیزمان ایران نیز این موضوع صادق است. پس شرکت هایی در ایران هستند که نماینده رسمی برند های معتبر عطر و ادکلن اند.

برای مثال شرکت آریا شیک تجارت قشم یا پرستیژ قشم از بزرگ ترین واردکننده های عطر در ایران هستند که نمایندگی رسمی بسیاری از برند های معتبر را در اختیار دارند. همچون عطر لانکوم، عطر بولگاری، عطر گوچی، عطر پاکورابان و …

واردات رسمی عطر و ادکلن و لیبل وزارت بهداشت

نماینده رسمی برند ها، عطر مورد نظر را به کمپانی مادر سفارش می دهند و محصول به صورت کاملاً قانونی و از طریق گمرک ایران وارد کشور می شود.

به تمام محصولاتی که زیر نظر وزارت بهداشت ایران وارد می شود، یک لیبل تعلق می گیرد. این لیبل نشان دهنده عطر شرکتی است.

نکته بسیار مهمی اینجا هست. تمام محصولاتی که قانونی وارد کشور می شود و مجوز بهداشت دریافت می کند، لیبل وزارت بهداشت را دارد.

پس اگر محصولی برند شناخته شده ای نداشته باشد یا محصول متفرقه ای هم باشد، می تواند لیبل را دریافت کند. پس اگر هر جا دیدید و شنیدید که محصولی شرکتی است، الزاماً برند معتبر و شناخته ای شده نیست.

نکته ی بعدی اینجا است که متاسفانه، لیبل های شرکتی و لیبل های فیک نیز به صورت غیر قانونی در بازار خرید و فروش می شود که حتی با ارسال کد آن ها به سامانه، اصالت محصول هم تائید می شود.

پس باز هم هر لیبل عطری و به اصطلاحات عام بازار، هر عطر شرکتی الزاماً اورجینال و اصیل نیست.

عطر شرکتی یعنی چی؟

عطر های غیر شرکتی 

با همه ی این تفاسیر ماجرای عطر های غیر شرکتی چیست؟

برخی از برند های بسیار معروف همچون عطر تام فورد ، عطر دانهیل، عطر کلوین کلاین، عطر ویکتوریا سکرت و .. برند های آمریکایی هستند.

این برند ها نمی توانند در ایران نمایندگی داشته باشند و از سمت ایران واردات آن ها با محدودیت همراه است. شاید هم برخی از کمپانی های مطرح به ایران نمایندگی ندهند. در هر صورت، این موارد اجازه واردات رسمی ندارند و لیبل وزارت بهداشت به آن ها تعلق نمی گیرد.

پس چطور این موارد در بازار یافت می شود؟

در واقع، این محصولات نباید به بازار آورده شود و فروش آن ها غیر قانونی است. با این حال، به علت محبوبیت زیاد برخی از این برند ها، همچون عطر شنل ، این عطر ها هم به صورت مسافری و تعداد محدود به بازار می آید.

نکته ی جالب اینجاست، گاهی این محصولات، مثل بادی اسپلش ویکتوریا سکرت ، در بازار با لیبل شرکتی به فروش می رسد. شما تا اینجا متوجه شدید که قطعاً چنین لیبلی فیک است. و به احتمال زیاد خود محصول هم اورجینال نیست.

جمع بندی

ما در این مقاله که تماماً دست نوشته است از مجموعه اشمام، سعی کردیم راجع به موضوع عطر های شرکتی و لیبل وزارت بهداشت، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدیم که لیبل شرکتی به صورت قطعی نمی تواند تائید اصالت کالا باشد، چون لیبل های غیر اصلی هم در بازار وجود دارد.

مهم ترین نکته و تذکر ما برای خرید عطر اورجینال این است که محصول را حتماً از مجموعه معتبری خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ عطر شرکتی یعنی چی؟

  1. ali گفت:

    خیلی جالب بود.

  2. محمد گفت:

    خیلی جالب و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *