وبلاگ

نامگذاری عطر

نامگذاری عطر

آیا تا به حال به نامگذاری عطر توجه کرده اید؟

اگر درست زمانی که می‌خواستید عطری را روانه بازار کنید، متوجه می‌شوید که شخص دیگری حق نام شما را دارد، چه می‌کنید؟

اتفاق افتاده که پس از عرضه موفقیت آمیز شان جان، مشخص شد که ثبت علامت تجاری برای “Unforgivable” رد شده است. خیلی نزدیک به نامی بود که متعلق به شرکت دیگری بود. باید ترتیب خاصی داده می شد و این مقداری هزینه داشت.

زمانی که کالوین کلاین قصد داشت «Obsession» را راه اندازی کند، مشخص شد که این نام متعلق به شخص دیگری است. برای به دست آوردن این نام پول پرداخت شد. این یک هزینه غیرمنتظره بود.

اینها فقط دو نمونه از شرکت‌هایی هستند که برنامه‌های بزرگی دارند که مجبور شده‌اند در مورد حقوق عطرهایی که می‌خواستند، اما قبلاً متعلق به شخص دیگری بودند، مذاکره کنند.

قبل از اینکه نامی را برای عطر جدید انتخاب کنید، عاقلانه است که حداقل تحقیقات محدودی انجام دهید تا از انتخاب نامی که قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده است خودداری کنید.

آیا نام عطر شما اینقدر مهم است؟

نام خوب همیشه مفید است. اما ساختن یک نام فوق‌العاده بدیع و پرفروش چندان آسان نیست.

اگر برند شما تثبیت شده است و طرفداران وفاداری دارید، وسواس در مورد یک نام ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد، به خصوص اگر شما را از ارائه عطر جدیدتان به مشتریانی که مشتاق امتحان کردن آن هستند منحرف کند.

در این شرایط شما ممکن است به سادگی نامی را انتخاب کنید که در حال حاضر مورد استفاده نیست. همانطور که با جستجوی ساده گوگل برای عطری با آن نام نشان داده می شود. متوجه خواهید شد که امکانات زیادی با احتمال کمی در تضاد با مالک علامت تجاری دارید.

از طرف دیگر، اگر انتظار دارید عطر خود را به صورت تهاجمی بفروشید و شاید در سطح منطقه یا ملی تبلیغ کنید، نامی که برای آن می گذارید اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چگونه یک نام واقعا خوب برای عطر خود پیدا کنید؟

Constantin Weriguine، عطرساز، پنج عامل را در انتخاب نام برای یک عطر فهرست می کند.

این نام نباید تصادفاً در هیچ کجای دنیا که عطر در آن فروخته می شود توهین آمیز باشد.  نام باید ساده، کوتاه و به راحتی تلفظ شود، حتی توسط افرادی که به زبان شما صحبت نمی کنند.

نام باید برای دسته مشتریانی که عطر برای آنها در نظر گرفته شده است جذاب باشد. نام باید نشان دهنده شخصیت عطر باشد. نام و عطر (رایحه) باید با هم باشند.

اگر نام عطر شما با تبلیغات «مناسب» باشد و رایحه آن با نام و تبلیغات هماهنگ باشد، موقعیت بازاریابی ایده آلی دارید.

نحوه نامگذاری عطر

چگونه یک نام خوب برای عطر خود بسازید وقتی شرکت‌های بزرگ عطر جدیدی تولید می‌کنند، با قلم و کاغذ شروع می‌کنند و تلاش می‌کنند تا توصیف کنند که می‌خواهند عطر جدیدشان چگونه باشد و چگونه آن را تبلیغ می‌کنند. 

بهتر است به همین ترتیب به عطر خود و روند نامگذاری نزدیک شوید.

به دنبال یک داستان باشید. داستانی که بتوان در تبلیغات شما گفت، داستانی که به نام عطر تکرار می شود و رایحه آن را القا می کند. سپس یک نمونه شخصی از عطر شما می گوید: “بله، داستان همین است!” دستیابی به این امر آسان نیست.

اول داستان می آید، فانتزی که الهام بخش عطر است . یک عکس، یک مکان، یک فرد مشهور، یک رویداد، یک احساس – هر چه جهانی تر، بهتر. اکثر عطرهایی که امروزه توسط شرکت های بزرگ عرضه می شوند، داستان زیادی پشت سر خود ندارند.

اغلب تنها «داستان» آن شخص مشهوری است که اعلام می‌کند که رایحه «امضای» اوست. اما، برای یک شرکت کوچک یا عطرساز مستقل، هر عطری که ایجاد می‌کنید و عرضه می‌کنید آنقدر مهم است که اجازه این بی‌احتیاطی را بدهد.

بنابراین نقطه شروع در توسعه عطر و نام آن و بسته بندی آن، چه ساده و چه پیچیده، یک داستان است، یک داستان در کلمات یا در تصاویر یا هر دو که رایحه شما نشان خواهد داد.

نقشه های ذهنی

یکی از تکنیک های توسعه داستان «نقشه ذهنی» است. به یک معنا این یک داستان یک تکه کاغذ است و تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه کاغذ، یک خودکار یا مداد (یا مداد رنگی) و تخیل شماست. نقطه شروع، همانطور که در بالا پیشنهاد شد، یک عکس، یک مکان، یک شخص، یک رویداد، یک احساس، یک آهنگ است.

در مرکز مقاله خود، موضوع اصلی را بنویسید یا بکشید. قلب داستانی که از طریق عطر خود بیان خواهید کرد. این ممکن است برای شما آسان نباشد. ممکن است فوراً نیاید. ممکن است در یک روز یا حتی یک هفته نیاید. اما اگر نشد، باید هشداری برای شما باشد که هنوز داستانی برای گفتن با عطر خود ندارید.

اگر تصمیم بگیرید بدون ایجاد داستانی ادامه دهید، در معرض خطر قرار می‌گیرید که پس از نام‌گذاری و بطری کردن عطر خود، فقط می‌توانید به نقاط ضعفی برای فروش آن فکر کنید. پس از توسعه نام و داستان خود، اکنون باید عطری بسازید که داستان را از طریق رایحه خود تکرار کند.

حفاظت از علامت تجاری برای نام شما درک این نکته مهم است که یک علامت تجاری یک “علامت” – یک شناسه – است که در “کالاهای در تجارت” برای نشان دادن منشاء آنها استفاده می شود. یک علامت تجاری با استفاده – با قرار دادن علامت روی یک کالا و قرار دادن آن کالا در “جریان تجارت” به وجود می آید.

در مورد عطر، نام عطر، علامت آن است و زمانی که عطر برای فروش عرضه می شود، به یک علامت تجاری قانونی تبدیل می شود. ثبت نام الزامی نیست ایجاد یک علامت تجاری به خودی خود سادگی است. اسمی درست می‌کنی، آن را روی عطرت می‌زنی و بیرون می‌روی و می‌فروشی.

مشکل تنها زمانی ایجاد می‌شود که شخص دیگری از علامت مشابه یا مشابه برای یک «کلاس کالا»، در این مورد، کالاهای مرتبط با عطر استفاده کند، یا بخواهد از آن استفاده کند. در این مرحله برای دفاع از علامت خود اقدام قانونی لازم خواهد بود. این ممکن است پرهزینه باشد و نتیجه ممکن است به شرایطی بستگی داشته باشد که در اولین استفاده از علامت خود برای شما ناشناخته بود.

در این مرحله نیز، با داشتن یک وکیل، به شما می گویند که اگر علامت تجاری خود را ثبت کرده بودید، اکنون روی زمین محکم تری می ایستادید. در ایالات متحده یک علامت تجاری را می توان در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ثبت کرد. برای ثبت درخواست علامت تجاری نیازی به وکیل ندارید. برخی از ایالت ها نیز علائم تجاری را ثبت می کنند. این موارد نیز معمولاً بدون کمک وکیل قابل ثبت است.

اما قبل از تصمیم گیری برای تشکیل پرونده برای ثبت علامت تجاری، ارزش و خطرات حفاظتی که ممکن است به دست آید را در نظر بگیرید. قبل از ثبت درخواست برای ثبت یک علامت تجاری، مهم است که یک “جستجو” انجام دهید تا مشخص شود که آیا شخص دیگری از علامت مشابه یا یکسان برای یک “کلاس کالا” یکسان یا مشابه استفاده می کند. و از اینجا عدم قطعیت ها شروع می شود.

هیچ جستجوی واحدی وجود ندارد که بتوانید انجام دهید، هیچ پایگاه داده ای وجود ندارد که بتوانید پرس و جو کنید، که بتواند تضمین کند که نام شما واضح است. اداره ثبت اختراع و علائم تجاری یک سرویس جستجوی آنلاین و رایگان از طریق TESS (سرویس جستجوی الکترونیکی علائم تجاری) ارائه می دهد که می تواند به شما در کشف تضاد با علائم ثبت شده فدرال کمک کند، اما TESS تضاد با علائم تجاری ثبت شده ایالتی یا حقوق عمومی – علائمی که به دست آورده اند را کشف نمی کند. حمایت قانونی از طریق “استفاده” اما هرگز ثبت نشده اند.

خدمات جستجوی علامت تجاری حرفه ای معمولاً برای کشف علائم تجاری متضاد هم در سیستم TESS و هم در جاهای دیگر استفاده می شود. این خدمات عموماً به خدمات وکالت مرتبط هستند زیرا اطلاعاتی که سرویس جستجو تولید می کند توسط وکیل متخصص در قانون علائم تجاری به بهترین وجه تفسیر می شود.

شما برای این خدمات پول می پردازید، اما حتی اگر هیچ تضادی کشف نشود، هیچ تضمینی وجود ندارد که نام عطر شما قبلاً توسط شخص دیگری استفاده نشده باشد. تشکیل پرونده برای ثبت علامت تجاری فدرال یک روش نسبتاً ساده است و می توانید خودتان آن را انجام دهید.

در صورت عدم ثبت نام، پول خود را پس نمی گیرید. این همان است که شما ثبت نام را خودتان ارسال می کنید یا اینکه وکیل به این موضوع رسیدگی می کند.

منبع : perfumproject

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *