وبلاگ

بوی عطر خاطره

بوی عطر خاطره

بوی عطر خاطره

خاطرات از احساسات، عکس های قدیمی و کارت پستال ها ساخته شده اند، اما بدون شک از رایحه ها هم ساخته شده اند. زندگی با سرعت دیوانه کننده ای می گذرد و گاهی یک بوی خوشایند همه چیز را تغییر می دهد.

شما در حال دسته بندی جعبه ها هستید و ناگهان یک رایحه عطر متمایز شما را به خاطرات ساحل و تابستان برمی گرداند.

از کنار کسی در خیابان رد می‌شوی و به نظر می‌رسد عشق گذشته را در عطر او تشخیص می‌دهی.

یا یک غذای خانگی را امتحان کنید که شما را به دوران کودکی تان بازگرداند. همه این ارتباطات نتیجه حافظه بویایی است، کیفیتی که بوها را با خاطرات و احساسات پیوند می دهد.

بویایی یکی از توسعه یافته ترین و ابتدایی ترین حواس ما است که به سیستم لیمبیک متصل است و مسئول احساسات و خاطرات است، بنابراین غریزه خالص است.

عطر بوگتا دریم Dream اصل

قیمت اصلی 2,310,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,195,000 تومان است.

حتی قبل از تولد ما مهم است، زیرا مشخص است که نوزادان از طریق بویایی با مادر خود پیوند برقرار می کنند.

به همین دلیل است که در ماه های اول زندگی، نوزادان مادران را از طریق بویایی تشخیص می دهند. غریزه ناب اگرچه حافظه بویایی تمایل دارد با احساسات مثبت رمانتیک شود، اما می تواند احساسات ناخوشایندی را نیز برانگیزد.

در واقع، برخی بوها، مانند بوی غذای فاسد یا برخی محصولات پاک کننده، به ما هشدار می دهند که از آنها دوری کنیم.

اولین باری که چیزی را بو می کنیم، برای همیشه در مغز ما ثبت می شود، به طوری که هر بار که دوباره آن را بو می کنیم، ما را به همان اولین بار برمی گرداند. همانطور که اطلاعاتی که از حواس دیگر دریافت می کنیم به زودی از حافظه ما ناپدید می شود، بویی برای زندگی باقی می ماند.

بر خلاف حواس دیگر، که در آن اطلاعات باید از ساختارهای پیچیده تری عبور کند، بویایی ارتباط مستقیمی با مغز دارد. هنگامی که بو درک می شود، نورون های بویایی تحریک می شوند و یک تکانه تولید می کنند که مستقیماً به مغز منتقل می شود.

بر خلاف حواس دیگر، که در آن اطلاعات باید از ساختارهای پیچیده تری عبور کند، بویایی ارتباط مستقیمی با مغز دارد. درک یک رایحه در ناحیه حباب بویایی پردازش می شود و آن را مستقیماً به سیستم لیمبیک و هیپوکامپ متصل می کند که مسئول ایجاد خاطرات است.

علاوه بر این، این ناحیه حاوی هیپوتالاموس و آمیگدال است که مرکز احساسات هستند و وظیفه تثبیت حافظه را بر عهده دارند.

عطر سوسپیرو لیبرتو Liberto اصل

قیمت اصلی 18,480,000 تومان بود.قیمت فعلی 17,556,000 تومان است.

بنابراین، حافظه بویایی یک آلبوم عالی از خاطرات است، منحصر به فرد و غیرقابل انتقال، کیفیتی که ما را به ابتدایی ترین و در عین حال حساس ترین خودمان پیوند می دهد.

به لطف آن، می‌توانیم از میان یک میلیون عطر، یک عطر را انتخاب کنیم، زیرا به شکلی غیرقابل توضیح، وقتی آن را می‌بویم چیزی را در ما بیدار می‌کند.

این اثر تصادفی نیست، زیرا عطرها برای رسیدن به آن ساخته می شوند. عطرسازان با خلاقیت و حساسیت زیاد ما را وادار می کنند از طریق حس بویایی و احساسات خود سفر کنیم.

منبع : wikiperfum

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *