وبلاگ

خواص گل صد تومانی

خواص گل صد تومانی

خواص گل صد تومانی

گل صدتومانی در انواع مختلفی وجود دارد و مانند بسیاری از گیاهان دیگر (مانند قارچ و …) در نوع است. یک مدل آن سمی است و یک مدل دیگر آن خوراکی است. خواص گل صد تومانی بسیار است.

بنابراین توصیه اکید داریم این گل را از عطاری های معتبر تهیه کنید.

در دانستنی گل صد تومانی در مورد انواع و محل رشد این گل خواندیم. حال به بررسی خواص و مضرات گونه خوراکی این گل در اشمام میپردازیم.

خواص دمنوش گل صد تومانی

1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

از آن‌جایی که دمنوش گل صد تومانی به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان دارد، برای کشتن باکتری‌ها بسیار مفید است بنابراین باکتری‌های بد در بدن شما زنده نخواهند ماند.

2. برای قلب مفید است.

کاهش کلسترول بد و پایین آوردن فشار خون در بدن یکی از مزایای این دمنوش است. دمنوش گل صد تومانی سیستم گردش خون شما را بهبود می‌دهد و از مضراتی که کلسترول برای بدن شما دارد،‌ جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، محافظت از شما در برابر لخته شدن خون که می‌تواند باعث مشکلات قلبی و سکته‌ی شدید شود.

بنابراین، به شدت توصیه می‌شود که روزانه یک فنجان از این دمنوش را بنوشید. این مزایا همان مزایایی هستند که چای سبز هم دارد.

و

خواص گل صد تومانی

3. چربی را می‌سوزاند و به ساخت عضله کمک می‌کند.

دمنوش گل صد تومانی توانایی از بین بردن چربی اضافی، قوی‌تر کردن بدن، و ساختن عضله را دارد. این دمنوش می‌تواند متابولیسم بدن را برای تولید انرژی بیش‌تر تحریک کند. و به این ترتیب انرژی شما برای انجام تمرینات ورزشی و سوزاندن چربی اضافی بیش‌تر خواهد بود.

4. استخوان‌ها را تقویت می‌کند.

 آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش گل صد تومانی در کاهش مشکلات التهابی که می‌توانند سبب بروز بیماری‌های استخوان مانند ورم مفاصل و آرتروز شوند، بسیار موثر است.

5. سلامتی دهان و دندان را ارتقاء‌ می‌دهد.

دمنوش گل صد تومانی می‌توند از تشکیل پلاک جلوگیری کنند. ترکیبات فلورایدی موجود در این دمنوش می‌توانند مانع کرم‌خوردگی دندان شوند.

6. از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

دمنوش گل صد تومانی یکی از انواع دمنوش است که می‌تواند از بروز سرطان به طور طبیعی جلوگیری کند. این تاثیر ناشی از مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دمنوش است که می‌تواند به مبارزه و جلوگیری از سرطان کمک کند.

7.  گردش خون را بهبود می‌دهد.

مطابق با یک مطالعه گل صد تومانی حاوی ۱۸ ترکیب فعال است که مسئول مهار انعقاد خون یا تجمع پلاکتی هستند. این خاصیت دمنوش گل صد تومانی باعث می‌شود که گردش خون بهبود بیابد، و مانع بروز برخی از بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود.

8. از سلامت کلیه‌ها پشتیبانی می‌کند.

یک مطالعه انجام‌شده بر روی موش‌ها نشان داد که عصاره‌ی ریشه‌ی گل صد تومانی اثر آنتی‌اکسیدانی بر استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت در کلیه‌ها دارد. این مطالعه همچنین کاهش علائم آسیب کلیوی را نشان داد.

9. از سلامت کبد پشتیبانی می‌کند.

مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد که عصاره‌ی گل صد تومانی از بدن در برابر التهاب کبد محافظت می‌کند. علاوه بر این، گل صد تومانی همچنین می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌های کبدی مانند سیروز و هپاتیت استفاده شود.

10. درخشندگی پوست

دمنوش گل صد تومانی همچنین از پوست شما در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس محافظت می‌کند و همین باعث درخشندگی و بهبود سلامت پوست می‌شود.

خواص گل صد تومانی

طرز تهیه دمنوش گل صد تومانی

2 تا 3 قاشق چای خوری گل صد تومانی خشک شده را خوب بشویید و در یک فنجان آب جوش با دمای 80 درجه سانتیگراد بریزید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش شما آماده است از صافی رد کنید و در فنجان بریزید.

این دمنوش دارای طعم شیرین بوده و به رنگ زرد دیده می شود.

عوارض و مضرات دمنوش گل صد تومانی  

این دمنوش آن‌قدری عوارض جانبی ندارد که بخواهیم نگرانی بابت آن داشته باشیم.

1. دمنوش گل صد تومانی حاوی کافئین است. اگر چه برخی از مردم بر این باورند که این دمنوش پایین‌ترین سطوح کافئین را دارد، اما در واقع گل صد تومانی سطح کافئین بالایی دارد، یعنی ۵٪.  سطح بالای کافئین باعث ایجاد استرس در قلب می‌شود و می‌تواند سبب بروز اضطراب و بی‌خوابی شود.

2. به علت وجود کافئین در برخی افراد نیز می‌تواند سردرد ایجاد کند.

3. در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود.

در کل افرادی که به گل و گرده گل حساسیت دارند باید در مصرف گیاهان دارویی هم دقت لازم را داشته باشند.

4. اگرچه دمنوش گل صد تومانی تیانین دارد،‌ ترکیبی که باعث می‌شود این دمنوش به  شما حس آرامش بدهد، اما باز هم سطح کافئین آن ممکن است برای زنان باردار بیش از حد بالا باشد.

بنابراین، قبل از مصرف، اول با پزشک‌تان مشورت کنید.

شما می‌توانید ۲ فنجان دمنوش گل صد تومانی در روز مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید!

توجه : تمامی فواید ذکر شده در این مقاله مربوط است به گونه گل صد تومانی چینی

منبع: عطاری نوایگان

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

5 فکر در مورد “ خواص گل صد تومانی

  1. محمد گفت:

    بسيار مفيد

    1. Mahsa گفت:

      سپاس

  2. پریسا گفت:

    مطلب خیلی جالبیه …و اسم این گل بخاطر خاص بودنش ادم را جذب مبکنه برای کسب اطلاعات بیشتر ♥️♥️

    1. Mahsa گفت:

      ممنون ار همراهیتون

  3. parisun گفت:

    بسیار مفید و عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *