نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی

نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی

نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی

نیمانی برندی آمریکایی است که در سال 2004 میلادی توسط یک طراح خلاق ایرانی به نام نیما بهنود در شهر نیویورک آمریکا تاسیس شد.

نیما بهنود ، طراح ایرانی معروف و خلاق مد و لباس، متولد سال ۱۳۵۵ در تهران است.

او را یکی از سرشناس ترین طراحان مد ایرانی در خارج از کشور می دانند.

نیما بهنود در پایتخت مد آمریکا یعنی نیویورک زندگی می کند.

وی خط تولید محصولاتش را که از کیف و کفش و کمربند و ژاکت مردانه و زنانه تا اکسسوری و عطر را شامل می شود، مدیریت می کند.

نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی

فعالیت های نیما بهنود و تحصیل در گرافیک

نیما در زمان تحصیل در رشته کارشناسی گرافیک در موسسه  مد فناوری نیویورک، کار خود را با  طراحی اشکالی که تلفیق مدرنیسیم و کلاسیک بود آغاز کرد.

موتیف های سنتی ایرانیان در نقاشی روی بوم، شروع کارش بود.

اما پس از مدتی دریافت که بوم، خالق زیبایی و ایده های جذاب را محدود می کند و برای حرکت بزرگ، باید گامی بزرگ بردارد.

در نهایت تصمیم گرفت که به علاقه دوران نوجوانی اش در تهران، یعنی طراحی و خوشنویسی روی شلوار و پیراهن و تی شرت، روی آورد. حتی در نیویورک!

او را باید یک طراح خوش ذوق و عاشق فرهنگ و هنر ناب ایران زمین دانست.

وی ظرافت های باشکوه خط نستعلیق ایرانیان را بر روی پارچه های لباس و کیف بانوان آورد.

او از طرح های اسلیمی ایرانی در محصولاتش استفاده کرد که بازتاب های گسترده ای یافت.

نیما بهنود، در پنجمین دهه زندگی خود، قصد دارد تا با رسانه ای به نام صنعت فشن، فرهنگ و هنر ناب کهن دیار چند هزار ساله را به ساکنان دهکده جهانی هزاره سوم بشناساند و به نظر می رسد در این مسیر، هم نوآور و هم موفق بوده است.

نمونه ای از طراحی های نیما بهنود

(تصویری از کیف چرمی زنانه دسته دار برند نیمانی که ۲۹ سانتی متر ارتفاع و ۴۳ سانتی متر عرض دارد و از کالکشن SORAYA عرضه شد. روی این کیف، طرح هایی از فرهنگ ایران که الهامی از داستان های شاهنامه است نقش بسته است)

 

این فقط شاهنامه و حافظ نبود که الهام نیما برای طراحی نقش های خاطره انگیز از فرهنگ و ادب پارسی روی مجموعه های لباس زنانه شد.

او به سراغ نمادهای ایران معاصر مثل برج آزادی، سمبل ملی ایران یا طرح  اسکناس های قدیمی هم رفت.

.

نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی
طرح روسری برند نیمانی که از اسکناس های عصر قجر و پهلوی الهام گرفته است. نمادهایی که در طراحی این روسری استفاده شده است، برگرفته از نشان های تاریخ معاصر ایران است.

او می گوید استفاده از لباس های منقش به زبان فارسی برند نیمانی توسط غیر ایرانی ها برای من بسیار ارزشمند است.

حتی اگر این افراد معانی درست کلمات فارسی را نیز ندانند!

حتما از نظر این افراد حتما خوشنویسی فارسی زیبا است که این لباس ها را بر تن می کنند.

طرح دستبند صورتی رنگ جذاب برند نیمانی که الگویی از حرف ه دو چشم در فارسی دارد.

انرژی و فرصت آفرینی از حرف (ه) که معانی فلسفی زیادی در خود دارد.

(از کلکسیون کیف های ۳۰۰ دلاری برند نیمایی با طرحی از حرف ه دو چشم)

ایرانیان مهاجر در کشورهای مختلف جهان، همواره در فهرست  تاثیرگذاران عرصه کسب و کار و فعالیت های علمی (مثل پروفسور فیروز نادری و انوشه انصاری) قرار دارند و این افتخاری برای ملت فرهنگ ساز ایران است.

نیما بهنود را هم می توان در  این فهرست  قرار دارد. فردی که از موجودیت فرهنگ ایران در عرصه مد طرفداری می کند.

او از ایده خوشنویسی استفاده کرده تا ظرافت های فرهنگ ایرانی را به مخاطبان اروپایی و آمریکایی منتقل کند.

چند سال بعد، نیما وارد عرصه تبلیغات مد و بازاریابی مد شد و به عنوان مدیر  خلاق شرکت JAMISON CAWDREY مشغول به کار شد.

جایی که توانست با اصول و مبانی راه اندازی و راهبری کمیپن های تبلیغاتی به خصوص در عرصه  صنعت مد آشنا شو.

این تجربه عالی برای جوان  ایرانی بود که قصد داشت تا ایده های بلند پروازانه خود را به اسم خودش جهانی کند.

 

ایده اصلی خلق نیمانی

برند نیمانی در سال ۲۰۰۴ میلادی  ثبت شد.

فعالیت های طراحی مد و لباس نیما بهنود از سال ۲۰۰۴، مورد توجه نشریات  معروفی مثل  MAXIM و VOGUE قرار گرفت و حتی به نیویورک تایمز و واشنگتن پست و نیوزویک هم کشید.

او با مجلات زیادی در نخستین دهه قرن بیست و یکم مصاحبه کرد و همه جا از این موضوع گفت که وی، سفیر فرهنگ ایران است و از ابزار مد، برای انتقال این فرهنگ ناب استفاده می  کنند.

او معتقد است که اگر شما لباس های او که منقش به خطوط و اسامی و نشان ها و حروف پارسی هستند را بر تن کرده و معانی آن را حتی متوجه نشوند، باز نیما، ماموریتش را به درستی انجام داده  است.

همین که آن ها این خط و نقش ایرانی را برای لباس خود پسندیده اند، این یعنی انجام موفق ماموریت نیما.

(طرح هایی جذاب از برند نیمانی با الگویی از حرف ه دو چشم)

طرح های نیمانی، شعار خاصی  نداشت و این ترکیب نقاشی و خط روی لباس، آن هم با زیبا ترین نماد خطاطی ایرانیان، الگوی کم تر دیده شده ای برای مخاطبانش محسوب می شود.

انرژی خاص نستعلیق  که نظر هر بیننده هنردوست را به خود جلب می کند، خود ابزاری  برای معرفی بهتر و گسترده تر محصولات نیمانی در ایالات های آمریکا شد.

فهم  زیبایی های خط و زبان که روی لباس به نمایش در آمده بود، ذهن های کاوشکر را فعال می کرد تا راز و رمز این خطوط کم تر دیده شده را بفهمند.

برند نیمانی ؛ محبوب لوکس پسند ها

بسیاری از روسای جمهور کشورها و پادشاهان و نخست وزیرها، مشتری وی بودند.

اما مثل اسطوره مد ایرانیان در آمریکا (بیژن)، سیاسیون جهان به سمت نیمانی نیامده اند که به نظر  می رسد این زمان، خیلی دیر  نیست.

اما نیما بهنود، مشتریان زیادی برای برند نیمانی دست و پا کرده که هایدی کلوم، جیم کری، کوین اسپیسی و کریستانو رونالدو از آن جمله است.

بهرام رادان و پیمان معادی هم در زمانی که به آمریکا سفر کردند، در کمپین های تبلیغاتی  وی حضور یافتند.

 

فاطمه معتمد آریا در جشنواره فیلم ونیز ایتالیا، استایل مشکی رنگ خود را با کیف لاجوردی فاخری از برند نیمانی تکمیل کرد.

 

آنچه از برند نیمانی باید آموخت.

1) برگ برنده نیما بهنود و برند نیمانی، خلاقیت و نوآوری است. اصلی فراموش شده برای طراحان جوان ایرانی که بیش تر دنبال کپی کار و دنباله روی طرح های پر بازده فعلی بازار هستند.

2) برگ برنده نیما بهنود در طراحی مد و لباس، ارائه روش جدید از معرفی فرهنگ و هنر کم تر دیده شده ایرانیان از طریق ابزاری چون فشن است.

3) فرهنگ و هنر ناب ایرانی و اسلامی می تواند ابزاری قدرتمند برای عرضه خلاقانه و گسترده محصولات مد از کیف و کفش و لباس تا اکسسوری برای طراحان جوان و کارآفرینان باشد. این ظرفیت ها، فرصت آفرین و درآمد زا است و ارزش افزوده خوبی خلق می کند.

4) مهم ترین ویژگی محصولات نیمانی را باید تولید یونیک دانست. یعنی از هر لباس، یک نسخه  تولید می شود و همین استراتژی، سبب  منحصر به فرد شدن آثارش می شود.

5) نیما هم در زمینه طراحی لباس تحصیل کرد هم گرافیک.

طراحان مد و لباس باید مثل بیژن و کارل لاگرفلد و جورجیو آرمانی، در رشته های مختلف، اطلاعات آکادمیک یا غیر اکادمیک خوب کسب  کرده  تا توانایی های خود را برای طراحی فشن افزایش دهند.

اطلاعات، فرصت آفرین است و دست طراح را برای خلق نقش های پر فروش، باز تر می کند.

6) دانشجویان طراحی پارچه و لباس و مدیریت کسب و کار، DNA فعالیت های برند نیمانی را کشف کرده و از راه موفق او الگوبرداری کنند.

7) محصولات نیمانی، بر اساس نیازسنجی  صحیح  از انتظارت مشتریان  طراحی می شود.

8) مشاهده کردید که فهم دقیق انرژی و ظرفیت آفرینی های  حرف ه دو چشم، تاچه اندازه می تواند درآمد زا باشد.

9) سال به سال علاقه مردم ایران و جهان به مد اسلامی (ISLAMIC FASHION) افزوده می شود و طراحان لباس باید طرح های رنگارنگ شیک و فاخری که الهامی از آثار فرهنگ و هنر  ایرانی است، خلق کرده و روانه بازار پر مخاطب کنند.

10) نیمانی سعی کرده برای لاکچری گردها، گزینه های باشکوه خاص هنری تولید کند که در بخش کالکشن خصوصی در دسترس  است.

11) این برند ایرانی در حال حاضر در زمینه تولید و عرضه محصولات و اکسسوری های متعددی نظیر زیور آلات و جواهرات، کفش، کمربند، کیف های دستی مردانه و زنانه، پوشاک زنانه و مردانه، روسری، کراوات، ساعت مچی و عطر فعالیت دارد.

عطرهای نیمانی

این برند به تازگی و در سال 2019 میلادی فعالیت خود را در حوزه تولید محصولات عطری آغاز کرد.

نیما بهنود موسس برند جهانی نیمانی چهار عطر باطراوت را به دنیای عطرها معرفی کرد.

گفتنی است که ترکیبات مرغوب و باکیفیت عطرهای این برند در موفقیت این رایحه های گران بها تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

برند نیمانی عطرهای خود را در چهار رایحه به بازار عرضه کرده است.

امتیاز خود را ثبت کنید
[کل: 4 میانگین: 5]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *