رایحه های آرامبخش

رایحه های آرامبخش

رایحه های آرامبخش

رایحه های آرامبخش اعصاب و روان یعنی داشتن روحیه ای شاد و جلوگیری از ابتلا به 90 درصد بیماری های جسمی و روحی .

تغذیه ای برای آرامش اعصاب یعنی شامل هرآنچه بدن نیاز دارد تا شاد و سرحال باشد.

حس بویایی قویترین حس از حواس پنجگانه ماست و برای افزایش فعالیت مغز در جهت مثبت بهترین انتخاب ماست.

ما آدم ها از اولين روزهاي تولد، در معرضِ رايحه هاي مختلفي هستيم که هر کدام، باعثِ شکل گرفتنِ يک تصوير در ذهنمان و يک خاطره در قلبمان هستند.

بوي آرامش بخشِ مادر، بوي اسباب بازي بچگي، ادکلنِ خاص و تلخِ پدر، بوي نانِ تازه، عطرِ گلِ ياس، بوي سيب، بوي خاکِ باران خورده و… همه، رايحه هايي است که با استشمام شان، ناخودآگاه موجي از تصوير و خاطره تلخ يا شيرين به ذهنمان هجوم مي آورد.

در این مطلب در اشمام قصد داریم تا شما را با شناخت رایحه و عطرهای آرام بخش و نحوه استفاده از آنها آشنا کنیم.

رزماری

گزینه مناسبی برای جدا شدن از رختخواب در روز اول هفته است. رزماری علاوه بر بهبود حافظه، با خستگی فیزیکی، سردرد و خستگی روانی به خوبی مقابله کرده و برای کسانی که به هنگام صبح با جداشدن از رختخواب مشکل دارند گزینه مناسبی است.

هاوکینز همچنین رزماری را گزینه بسیار مناسبی برای تسکیل دردهای موضعی و عضلانی معرفی می‌کند.

لیمو ترش

عطر لیمو تمرکز حواس و آرامش ما را تقویت می‌کند.

این رایحه، همچنین در بهبود کلی صفاتی که به هنگام خشم واضطراب در ما بروز می‌کند نیز ما را یاری می‌دهد.

همچنین لیمو دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در مبارزه با سرماخوردگی و گلودرد به ما کمک کند.

یاس

آرامش دهنده اعصاب است اما بیشتر به رایحه‌ای نشاط بخش، افزایش‌دهندهٔ حس اعتماد به نفس، خوش‌بینی و احساس سرزندگی‌ای معروف است.

اسطوخودوس

این رایحه در رفع اختلالات خواب تاثیرگذار است و برای آرام شدن ذهن و جسم بسیار مناسب است.

چمن تازه

حتما برای‌تان پیش آمده است که به پارک بروید و حس خوبی داشته باشید. اگر می‌خواهید حس و حال‌تان عوض شود سری به فضای سبز بزنید. استشمام بوی چمن تازه کوتاه شده برای جلوگیری از آلزایمر مفید بوده و محرک شادی و نشاط است.

گیاه برگ بو

سوزاندن گیاه برگ بو در خانه، در رفع سریع استرس، همچنین تقویت دستگاه تنفسی و کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کند.

قهوه

کافیست یکبار امتحان کنید!

استشمام بوی دانه‌های قهوه حتی قهوه‌ی دم کرده، استرس را به حداقل می‌رساند و شادمانی بيشتری را برای بدن به همراه دارد.

سنبل

رایحه های آرامبحش

رایحهٔ سنبل، دارای خواص آرام‌بخش است که در کاهش استرس به کمک ما می‌آید. سنبل تسکین‌دهنده اعصاب و تنش‌های عصبی و افسردگی است.

علاوه بر این تسکین‌دهندهٔ سردرد و دردهای میگرنی نیز به شمار می‌رود.

سیب

خوردن سبب کاهش فشار خون شده و موجب آرامش اعصاب می‌شود و مصرف آن معده را شست وشو می‌دهد. رایحه سیب تازه به خصوص در صبح امیدواری را افزایش می‌دهد.

دارچین

خواص تهییج‌کننده در بوی دارچین می‌تواند در مبارزه با خستگی ذهنی و بهبود دقت و تمرکز کمک بسیار شایانی به ما بکند.

گلاب

بوییدن گلاب و اسپری کردن آن روی صورت یا در فضای خانه، عطش را تا حدی رفع می‌کند، تقویت کننده قلب و سیستم عصبی بوده و احساس گیجی وخواب آلودگی را برطرف می‌کند.

کاج

شاید باورتان نشود که عطر و بوی کاج دشمن استرس است. البته باعث می‌شود شما از ته دل هم بخندید.

نعناع

از این عطر به هنگام هجوم فکر و طوفان ذهنی استفاده کنید.

نعناع تند تقویت کننده انرژی، تقویت کننده ذهن و افزایش دهنده تمرکز است و به اگر به هنگام فکر کردن افکار مختلفی به ذهنتان هجوم می‌آوردن و نمی‌توانید بر روی موضوع خاصی تمرکز کنید این بو گزینه مناسبی است.

نان

استشمام بوی نان باعث مهربانی می‌شود. در حقیقت بوی نان انسان را نرم‌ می‌کند.

منبع : خبرگذاری آنا

امتیاز خود را ثبت کنید
[کل: 6 میانگین: 4]
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • پردیس 20 آذر 1400 / 03:01

    متن خوبی بود خوشم اومد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *